Ofrivillig semester?!

Jaha. I går kom våran VD till jobbet en stund innan stägning. Vi har ju vetat ett litet tag att vi antaglien inte kommer att ha lokal till vår butik från och med 1 Februari. Han kom dit för att berätta att d va så, men också för att berätta att butiken skulle upphöra direkt. Vi kommer att få ut våra grundlöner men kommer att missa 3 veckors säljtid (= ingen provition på 3 veckor)!! Så besviken blir jag. Hur kan dom bara berätta en sånn sak utan någon som helst framförhållning?! Vi kommer att fortsätta att vara anställda fram till 1 Februari och kommer att ha "ofrivillig semster" som jag kallar d. Under tiden kan vi självklart leta (och) även börja på nya jobb.

Som tur är så har jag lite jobb på gång. Finns alltid massor inom försäljning. Men vi får väl se hur d går. Har iaf registrerat mitt CV på Manpower och Monster nu. (Av någon anledning tycker jag att "Monster" känns lite oseriöst, kan d va på grund av att d faktiskt heter monster)?! Antagligen..

Imorn e d iaf inflyttnisfest hos Caroline. Vi va ju där på nyår också men nu e d tydligen dags igen! Ska åka dit med Angelica, men ja vet inte.. E inte så sugen egentligen =S Vi får se hur d blir. Ska försöka komma ihåg att ronga Megaphone imorn också, och Tor-Olle. Jag får jobb på Telekiosken i Norge om jag vill. D e ju bara d att jag vill spara ihop lite pengar innan jag flyttar.

Nu ska jag ringa Viktor iaf =D (Är ju reklam i Seinfeld)

Ciao!

//K.

Kommentarer
Postat av: Emmi

Tjena kompis! Fattar inte varför du inte söker till adecco då. ja fick ju jobb där skitfort! Prova din brutus bagine! Grisnils;) hörs å ses! Puss

2008-01-12 @ 13:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0